Dennis...dat was geweldig die parodie!!
LOL
De rest heb ik niet gelezen want ik lees geen Xmen [img]eek.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Wat je vergeet is dat Oh! hier allang op is teruggekomen. Het zou kunnen dat je dat gemist hebt.Posted by Otheym
Overigens maakt deze site zich er ook schuldig aan. Ik meen me goed te herrineren dat een aantal maanden, misschien een jaar geleden, er bepaalde figuren vielen over Morrison, en hoe geweldig hij wel niet was.
JuniorPress lijkt dat idee alleen te versterken, aangezien het een crisis-situatie vereiste eer ze X-treme X-men op regelmatige basis gingen uitgeven. En blijkbaar is dat goed bevallen, maar wat dan zo leuk steekt zijn de opmerkingen van OH!, geloof ik, die de serie toch omschreef als zeer middelmatig en eigenlijk maar verwaarloosbaar. Nee Morrison en Casey, dat waren toch echt DE schrijvers met DE nieuwe ideeen, en dat titeltje van Claremont, ach dat kan wel ergens in een special worden gegooid, waar niemand er last van heeft, tussen de nummers van Ultimate X-men door.
Maar ja, Casey vertrok, en Austen kregen we er voor terug, maar daar heeft het Nederlandse publiek geen last van gehad, gezien het tijdens Morrison en Casey met de nederlandse titel zo snel bergafwaarts ging dat de serie het niet eens meer leek te overleven.
Even terug naar de titels. Over Casey was ik ook niet erg te spreken. Zijn poptopia las ik in de Nederlandse edities en dat was niet echt een voorbeeld van geweldig werk. Het pastte gevoelsmatig niet bij de X-men.
Morrison daarentegen is na mijn idee goed bezig. Hij duwt de X-men een nieuwe richting uit maar wel op zo'n manier dat ze nog te herkennen zijn. Wat hij doet vind ik een logisch vervolg op de status quo die eerder zolang heerste bij de X-men.
Claremont is veel te snel afgeschreven door het publiek wat voor een deel nog te maken had met zijn wat klungelige comeback op Uncanny X-men in 1999(?). Schijnbaar hebben veel lezers hem dit niet vergeven want daarna zeken mensen hem vooral af toen hij begon met Xtreme X-men.
Dat staat in principe los van de kwaliteit van deze serie. Ergens denk ik dat het eerder te maken heeft met een moeheid die zich meester heeft gemaakt van de meeste lezers. Beuh alweer Claremont. Op zich een normaal verschijnsel net zoals de vergelijkingen die mensen maken met zijn oude werk. Dat kan hij nooit winnen omdat dit werk voor velen zeker gevoelsmatig een mooi plekje heeft gekregen in de jonge lezersharten.
Eigenlijk ben je nog best ruimdenkend als je nu dus het goede in Claremont kunt zien... [img]smile.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik ook, maar wat ik wil zeggen is dat je met sommige zaken de meningen van de anderen vaak kent en er te weinig tegengas is om iemand te laten veranderen.Posted by Triforce
Maarre, vind je zo'n dicussie erg dan? Ik vind het altijd wel interessant om andermans meningen te lezen.
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Idem hier. Alleen heb ik in tegenstelling tot jou GM wel leren waarderen. Hij lijkt zijn comics vooral te gebruiken om zijn ideeen over allerhande zaken te uiten. En om te schrijven over zijn leven. Zowel King Mob uit de Invisibles als Greg Feely uit The Filth is ie zelf.Posted by Defunkt
Ander voorbeeld om terug te komen op GM...ik weet nog dat hij NXM zou scrijven..ik heb hier wat harde discussies gehad met Volt en GM was GOD! en opeens ging elke zichzelf respecterende comic lezer The Invisbles lezen enz. ( ik heb de trades ((3 stuks)) ook gekocht maar ik wilde mezelf een beeld geven over GM want als ik zo ageerde ,toendertijd tegen Volt, over GM
Zijn werk zou toegankelijker zijn als ie alle magische verwijzingen uit zijn werk zou halen. (Al zou het dan het helespeciale verliezen..) Daarom zal zijn nieuwe werk een stuk minder 'bizar'worden zodat meer mensen met hem kunnen kennismaken.
<font color="#cc6600" size="1">[ February 16, 2004 11:02 AM: Message edited by: DennisX ]</font>
Dennis...dat was geweldig die parodie!!
LOL
De rest heb ik niet gelezen want ik lees geen Xmen [img]eek.gif[/img]
Onder het kopje luchtig XM nieuws en dan eigenlijk ook alleen voor de liefhebbers, kortom ik zit weer tegen mezelf aan te lullen:
Er komt eindelijk een Storm Marvel Legends action figure! [img]graemlins/heart.gif[/img]
Ik mocht eigenlijk van mezelf die serie AF niet sparen want dan wil ik alles hebben maar het nieuws dat er een Storm komt en een Iceman figure en een Phoenix en een Wolverine in brown costume en een Vision! ..ga ik toch maar overstag. Nu eindelijk ook eens een ECHTE Kitty of Shulkie figure Uhm ben vergeten wat mijn punch line is!.. uhm dan ben ik gewoon echt blij! [img]graemlins/whatever.gif[/img] [img]redface.gif[/img]
<font color="#cc6600" size="1">[ February 16, 2004 06:25 PM: Message edited by: Defunkt ]</font>
Tja...Grant... eerlijk gezegd is hij de grootste teleurstelling voor mij geweest van de afgelopen 10 jaar. Zo goed als hij was op JLA, zo middelmatig was hij op New X-Men.
Het opvallende van zijn werk waren de extremiteiten (hij had beter X-Treme in de titel kunnen hebben) en niet de verhaallijnen. Die verliepen absoluut niet vloeiend door het veelvoud aan mysteries en nieuwe karakters die Grant introduceerde.
Was dit niet het geval geweest, dan had ik zijn continuiteitsbreuken en de vondst 'secundaire mutaties' (om maar even in te gaan op de parodie [img]wink.gif[/img] ) niet erg gevonden. Nu steken ze echter als etterende zweren boven de pagina's uit.
Is dat Grant's schuld? Niet echt. Persoonlijk zie ik het editor-team als grote boosdoener voor het toelaten van alle Grant ideeen.
Veel van de problemen wijt ik ook aan het feit dat het creative team verre van stabiel was. Dit kan gewoon niet goed zijn voor de chemie die nodig is om een goede comic te maken.
Is dat te vergelijken met Chris? Appels en peren, maar laat ik eens wat proberen. Chris heeft tegenstelling met Grant een relatief duidelijk verhaallijn gerealiseerd die vloeiend verloopt. Verrassingen zijn niet extreem, maar voldoende aanwezig om spanning te realiseren waardoor genoeg ruimte overblijft om het begrijpelijk te houden.
Echter, dat alles in aanmerking genomen is dat een verschil die alleen tot uiting komt als je beide x-series met elkaar vergelijkt. Kijk je echter naar het totale werk van beide dan hebben ze veel meer raakvlakken. New was een experiment en domweg in mijn optiek niet geslaagd.
<font color="#cc6600" size="1">[ February 16, 2004 01:04 PM: Message edited by: Gently ]</font>
Dank voor de tip van RO!
God die moet ik hebben is namelijk het Silvestri costume..oooh hyperdepieper!!
oooh na edit ik denk dat dit toch de Jim Lee costume is zie het niet goed maar het heeft de gele bliksem flits!! en ik keek net toevallig opzij waar mijn Jim Lee Storm poster hangt! [img]redface.gif[/img]
Ik denk zodra ik weer beetje beter bij kas ben al de oudere ML ga proberen op te snorren moet ik wel snel zijn. Ken wel een zaakje die ze heeft. Heb daar ook weleens barbies gekocht!! LOL [img]smile.gif[/img]
<font color="#cc6600"><font size="1">[ February 17, 2004 06:07 PM: Message edited by: Defunkt ]</font></font>
<font color="#cc6600" size="1">[ February 17, 2004 06:09 PM: Message edited by: Defunkt ]</font>
Bookmarks